COVID-19 בישראל

5 מיליון מחוסנים בבוסטר עד החורף - היעד של מ. הבריאות הולך ומתרחק

על אף הירידה במצב החולים במצב פעיל עכשווי ובמספר המאושפזים, במשרד הבריאות חוששים מגל תחלואת קורונה חמישי בחורף בעיקר בגלל קצב ההתחסנות האיטי בבוסטר

מתחם חיסונים לקורונה. צילום: מרים אליסטר/ פלאש 90

בכיר במשרד הבריאות הביע חשש מגל תחלואה חמישי של קורונה בחורף, בעיקר בשל הקצב האיטי של ההתחסנות בבוסטר. שיעור ההתחסנות הנמוך מוריד את רמת החסינות הכללית בצורה משמעותית. כאשר החל מבצע החיסון השלישי, הציב משרד הבריאות כיעד להגיע ליותר מ-5 מיליון מתחסני בוסטר עד תחילת החורף, אבל נראה שהסיכוי להגיע ליעד זה פוחת. כך דיווחה אמש (א') קטי דור במהדורת כאן 11. על פי הערכה, שיעור המתחסנים בבוסטר בקרב בני 12-15 יהיה גם הוא נמוך וכך יהיה שיעור החיסונים בקרב בני 11-5 כאשר אלה יאושרו.

עד כה חוסנו במנה הראשונה 6,204,916 ישראלים, בשנייה - 5,700,999 ובשלישית - 3,845,992. נשמר הפער בין מקבלי המנה הראשונה לשנייה וכך בין השנייה לשלישית ובשלב זה לא ברור כיצד ייסגר.

עם זאת, נתוני משרד הבריאות הבוקר (ב', נכון לשעה 05:20) מראים ירידה במדדי התחלואה: אתמול אובחנו 1,199 מאומתים חדשים ומאז חצות ועד הבוקר עוד 176. שיעור הבדיקות החיוביות ירד ל-1.45% מתוך 83,122 שנעשו אתמול. לצד זאת נמשכת הירידה במצב החולים במצב פעיל עכשווי – ל-17,803 הבוקר. כמו כן ירד ל-519 מספר המאושפזים, כאשר ביניהם 372 במצב קשה ומהם 184 במצב קריטי עם 162 מונשמים. 229 מעובדי בתי החולים עדיין בבידוד ומהם 23 רופאות ורופאים ו-70 אחיות ואחים.

על פי הנתונים, אתמול נפטר חולה קורונה אחד ועד כה מתחילת המגיפה 7,999. "אם 8,000 הנפטרים ממגיפת הקורונה לא היו ברובם מבוגרים אלא ילדים, האם יחס הממשלה והציבור למגיפה היה שונה? אני משוכנעת שכן", אמרה אמש (א') פרופ' סיגל סדצקי, לשעבר ראש שירותי בריאות הציבור באירוע לציון 26 שנה לרצח יצחק רבין שבו התקיים רב שיח בנושא "קדושת החיים".

פרופ' סדצקי הוסיפה: "חייבים לבטל את הדיכוטומיה בין הגנה על החיים לבין הגנה על הכלכלה. אפשר גם וגם, אבל צריך להיות יותר דיון ציבורי איך משלבים בין הדברים". כדוגמה הביאה את העדר האמירה הברורה של הממשלה על הנסיעות לחו"ל בקיץ האחרון, מה שהוביל, לדבריה, "לייבוא זן הדלתא לישראל".

נושאים קשורים:  בוסטר,  מגיפת הקורונה,  פרופ' סיגל סדצקי,  חדשות,  19-COVID,  חיסונים
תגובות
19.10.2021, 08:56

מן הראוי שמערכת הבריאות בכלל והרופאים שנשבעו שלא להזיק, יעצרו את המהלכים ויציבו לפניהם שאלות חדשות.

כולנו בני אדם וכולנו טועים אלא שברגע שאנו מבינים זאת, חובתינו המוסרית היא לשנות את הדרך ולרענן את שבועתינו שלא להזיק לחולה.

אם אמנם יאזרו עוז הרופאים כאגודה מקצועית וכפרטים המחוייבים למקצועיותם, לא תהיה לרשויות ברירה אלא להיענות לתביעתם לשינוי הדרך.

אחרי הכל, הרופאים אמורים להכתיב לפקידים ולפוליטיקאים בעינייני בריאות, ולא להיפך.

וכחומר למחשבה:
אולי אנו, כחברה, צריכים להרהר באפשרות שבכל משרד ממשלתי יכהן שר שהוא בעל מקצוע וניסיון ייחודי לאותו תחום.

19.10.2021, 14:59

תו הירוק חייב להיות פעיל בכל מקום להוציא את בתי המרקחת והסופרים
השאלה אם יש עקיפה
מקום ציבורי שאין בו עקיפה חייב להיקנס או אפילו לקבל צו סגירה על חריגה נוספת
יהיה גל חמישי ענין של זמן ושל וריאנט שיופיע
אנו עדים למה שקורא ברומניה
שם חוששים מוריאנט רומני בעיקבות מעט מתחסנים והדבקה רבה